Att vakna med ett dilemma

>> lördag 2 januari 2010

Det är inte bra, det gör att tankarna snurrar och får fritt spelrum och det orsakar att man skapar sig bilder som man tillåter slå rot i ens huvud. De blir bofasta och man kan inte "vräka" de troll som knackar därinne och enbart skapar oro.

Jag vet vad som kommer att hända och mitt ena jag jublar och känner glädje och mitt andra jag förbannar och förtränger och försöker mota bort.

Känner mig synsk.

Jag är svag, en vekling i såna här lägen och mitt kaxiga jag är som bortblåst, helt borttappat, begravt långt ner i mullen och jag ger det ingen chans  att komma till tals.

Å andra sidan finns det en liten pluspoäng i det hela, som gör att självförtroendet stiger lite, som gör att jag näst intill skulle vilja göra victory tecknet , yeah....I won...once again.

Återkommer....såvida jag inte går under jorden och ber mig själv att aldrig någonsin skriva en enda rad mer om detta.

4 kommentarer:

Anonym 2 januari 2010 kl. 14:42  

Hej

God fortsättning......

Tillåt dig vara svag så kan du ju skylla konsekvenserna på det..varför skall vi alltid vara starka i våra tankar och omdömen...vi är ju bara människor..svaga som starka...tror att det är bra att vi har en svag sida också som motvikt....

xxx
Kojiki

Cayenne 2 januari 2010 kl. 15:37  

Kojiki, att vara svag är att våga visa sig sårbar och i mina ögon är det ok att visa den....men jag vet att det kommer att göra ont igen, kanske inte nu, om en vecka eller om en månad men den dagen kommer igen för det har den gjort x antal ggr förut.

God fortsättning till dig med...
Här blir det ut med julmaten idag (totalrensining i kylen mao) och in med tacco maten istället, faijtas kyckling etc..
Ha det gott...

Anne-Sofie 2 januari 2010 kl. 21:49  

Man kan ju inte förtränga sina känslor hur som helst eller hur länge som helst...njut så länge det varar..

Cayenne 3 januari 2010 kl. 13:16  

Rätt Ann-Sofie, även om det här inte handlar om kärlekskänslor för någon utan mer "en behovskänsla"...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP