Trött trött trött

>> fredag 1 januari 2010

Vill mest bara meddela att jag är hemma igen och är ganska seg trots hyfsat lugn kväll med lite alkohol. Första glaset intogs vid halv ett på dagen och det sista vid ca halv tio. Därefter blev det endast en skvätt skumpa vid tolvslaget. Men från klockan ett så hade vi ändå hunnit med sen lunch med dryck på Annorak och därefter lite skutt på after skin på hotellet mellan 16 och 17....innan middagen vid 20.

Jag var lugn mao, och blåste 0 promille vid 11 i fm innan hemresan i kraftigt snöfall och storm med kallsnö.

Vädret under gårdagskvällen var kallt så ingen kände sig direkt sugen på pulkåkning och lika bra var det för det blåste och snöade redan då och graderna var runt 15 minut så vi höll oss inomhus och vid tolvslaget då vi drack skumpan ute på altanen och kollade allt fyrverkeri så skakade jag så grymt att mitt glas var nära nog att bli tomt.

Somnade gott efter en livligt debatt om politik (en rolig sådan) och de sista 10 min hade nog syrrans man en envägskommunikation med mig för då hade jag nog redan somnat så till slut gav han upp och knoppade in även han. Och det blev tyst......

Massor med snö har i alla fall ramalt ner...igen, och nu börjar jag bli less på den. Plogbilen gick förbi precis här hemma och då blir det väl till att skotta sig ur garaget igen i morgon för vallen är ca en meter hög. Mine mother har nämligen lagt in en beställning om snöskottning i morgon och jag känner bara bläää.....jag vill enbart vara hemma i morgon och bara göra sånt som jag själv vill, inte ta av min lediga tid för att skotta fram en bil som ändå inte körs vintertid.

Hoppas ni haft ett gott nyår och att första dagen på året varit en bra dag.....

2 kommentarer:

Agath 1 januari 2010 kl. 21:11  

Gott Nytt År Cayenne!
Hoppas du haft det bra i fjällen.
Nyårskram.

Cayenne 1 januari 2010 kl. 21:20  

Hej Agath och god fortsättning. Fjällen har varit bra, stormigt, snöigt och kallt och en del partaj men just nu är det skönt att vara hemma igen....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP