Tvål

>> måndag 4 januari 2010

Lite halvtrist rubrik men ack så behövlig vara. Och idag har jag gjort ett mycket bra köp.

Var ute med kompis M och åt en sen lunch på stan, därefter en liten shoppingrunda bland allt man kan fynda för tillfället. Köpte bla lite nya dusch cremér och även en stor bad tvål som luktar sagolikt.

Björk & Berries Smultrontvål

Halva priset och man kunde inte motså för i normala fall skulle jag aldrig betala 100 kr för en tvål och jag gillar egentligen inte tvål i tvålform om ni förstår vad jag menar. Jag köper alltid flytande och då blir det mest Savon de Marseille och alltid av någon anledning extra pur orange som jag tycker luktar absolut godast. 500 ml för ca 160 kr räcker även ganska länge. Men 48 kr för en badtvål av det här slaget var liksom ett kap idag och just nu luktar det ljuvlig smultronäng inne på min toalett.

Nästa köp kommer förmodligen att bli någon av deras flytande som även de finns i en del goda lukter och det kan ju aldrig skada att prova något annat. Ska dock försöka finna dom först för jag vet inte att jag sett någon av de flytande här i stan men jag kanske inte har sökt tillräckligt då jag varit så insnöad på min savon lukt. Eller så får jag handla då jag är i Sthlm för där finns de absolut. Men i morgon ska det i alla fall löddras in med smultron.


12 kommentarer:

Anonym 4 januari 2010 kl. 21:49  

Jag har en jag, en duscholja. Jag har ingen annan tvål. Den använder jag till att tvätta händer och duscha i. :-D Förut hade jag problem med att huden kliade, men jag tycker det har blivit bättre sen jag började med duscholjan. Det är väl oljan då som är bra för huden antar jag, fast jag vet inte heller. Den köper jag faktiskt oparfymerad. Köpte den parfymerad en gång och det var en sån här äcklig standard tvåldoft. /anten

Anonym 5 januari 2010 kl. 09:11  

Usch ja, standard lukt vill vi inte ha...Jag vill alltid att det ska lukta gott så jag kör alltid med någon form av lukt.
Olja kan ju i vissa fall vara bra för hud som är irriterad men jag tycker mest att det är för "fett" liksom...

/Cayenne/

Anne-Sofie 5 januari 2010 kl. 09:46  

Jag är väldigt förtjust i den gröna Fenjaltvålen, men har inte fått tag i den på senare tid.

Cayenne 5 januari 2010 kl. 10:29  

Anne-Sofie, oj, den gröna fenjael trodde jag avr borta sedan länge. KOmmer inte ens ihåg hur den luktar.

Anne-Sofie 5 januari 2010 kl. 12:55  

Haha...är väl därför som jag inte fått tag på den då..

Cayenne 5 januari 2010 kl. 15:52  

Anne-Sofie, anar att det är så, du skulle förmodligen ha kunnat leta dig blå utan att finna den :)

Anonym 5 januari 2010 kl. 17:23  

Ja det är väl fettet i oljan då som motarbetar torrheten i huden. Smultron minns jag inte/vet inte hur det doftar. Kokos är också en doft kom jag på. Ja det är praktiskt med flytande tvål. Jag brukar köra med refill. Tvål med vitlöksdoft...vore speciellt..haha. Ja det finns så mycket produkter i dag så det är något helt kopiöst. Vilket produktsamhälle vi lever i. /anten

Anonym 6 januari 2010 kl. 02:20  

Hej

Jag använder nästan aldrig fasta tvål idag...men jag har en så vacker tvålkopp i form av en snäcka där ligger alltid ett vackert tvål och så luktar det så gott..just nu har jag ett handgjort lavendeltvål..är svag för lavendel. Björk & Berries flytande tvål har jag inte provat men de ser läckra ut..tror jag får inhandla alla 3...

xxx
Kojiki

Cayenne 6 januari 2010 kl. 07:11  

Anten, du får gå ut på en äng i sommar och plocka lite smultron så minns du säkert...

Cayenne 6 januari 2010 kl. 07:16  

Kojiki, ja du är som mig. Jag tycker att det känns mer fräsht med flytande men som du har även jag en tvålkopp som jag tycker om, både här hemma och på landet och där ligger en tvål mer för prynad och lukt än för användning.

Köper ofta på lösvikt på Lush "Honey I washed the kids", den luktar otroligt gott. Sen ligger den där näst intill oanvänd tills den börjar torka så smått....

Du får berätta om du köper de flytande B & B så får jag höra hur de är.

Brownies 7 januari 2010 kl. 21:32  

Jag älskar Savon de Marseille, det var år och dagar sedan jag köpte hård tvål. Det är nice att ha i linneskåpet :)

Cayenne 7 januari 2010 kl. 21:45  

Eller hur Brownie, det är egentligen där de brukar hamna. är faktiskt lite besviken på min hårda berries tvål för den luktar mindre som blöt än som torr. Såg du att Savon kommit med en ny lukt, rosendoft...måste nog införskaffa den med.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP