Dålig cirkulation

>> fredag 8 januari 2010

Jag fryser alltid om händerna då jag sitter o jobbar hemma.
Det är varmt omkring mig och i normala fall har jag en god cirkulation i kroppen men på något underligt vis så stelnar fingrarna då jag jobbar vid datorn och jag fryser om händerna något ohyggligt. Så pass att jag mellan varven får stoppa in dom i nån tröjärm eller sätta på vantar. Och ögonen rinner och jag avskyr att vara förkyld.......!!

Idag är i alla fall inte lika kallt ute, graderna har snurrat runt 20-22 minus och det var helt ok att vara ute i en halvtimme, sen sa kroppen ifrån, dels pga av kylan och dels pga min totala trötthet, kroppen kändes som bly innan jag var uppe och inne igen. Tänk att en förkylning kan ta ner en till noll i energi.

Hur som haver är det fredag och det innebär "egen" tid, fri från jobb och andra måsten för när man är lite vissen som jag är nu så behöver man inte ens avlägga visit hos modern och hjälpa till med diverse som hon anser sig inte fixa själv. Jag behöver inte heller ta tag i förrådet som jag tänkt......

Nej, jag kan ligga kvar i sängen och nysa och pula med nässprayen....och konsumera massor med pappers servetter. Och hade jag någon här så skulle just den personen få passa upp på mig, värma glögg, fixa lite thé, öppna en av de ännu oöppnade chokladaskarna, puffa kudden och komma springandes så snart jag ropade.

Kanske hade varit mer skoj med förrådet?

2 kommentarer:

Anonym 8 januari 2010 kl. 19:05  

Hej Cayenne

Hur är det med förkylningen..hoppas att det är på bättringsvägen..har du ingen därhemma som pysslar om dig.....

xxx
Kojiki

Cayenne 8 januari 2010 kl. 19:16  

Nope, inte för tillfället. Kanske senare ikväll om jag känner för det. Är inget vidare sällskap egentligen så jag borde nog hålla mig ifrån folk så jag inte smittar ner dom oxå....

Förkylningen är sisådär, ungefär som tidigare, börjar bli trött på detta nu. Fryser som attans i alla fall och har tillbringat en halvtimme i duschen nu. Skulle önska mig ett badkar.

Ha det gott...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP