Konstiga saker händer

>> lördag 30 januari 2010

I helgen har det inträffat en del underliga saker och den konstiga inträffade för en stund sedan.

För många år sedan, då jag levde ensam första gången och då jag ännu läste till sjuksyrra så började jag att dejta en kille som jag tyckte var otroligt läcker. Lång, med långt, oerhört vårdat hår som alltid hängde i en blank hästsvans. Inte speciellt manligt tycker en del men jag tyckte han var en gåva från Gud.

Dock inträffade en del saker som fick mig att fatta misstankar mot honom om att han inte mådde sådär jättebra plus att han var väldigt förtegen om sitt liv i stort och man fick liksom aldrig någons riktigt kläm på vem han egentligen var. Och det var väldigt frusterande.

Till slut så satt jag dock där med fakta och jag avslutad med honom.
Nåt år efter så ringde han och var ganska sänkt då han mamma avlidit och han var i desperat behov av hjälp med att tömma hennes lägenhet så jag ställde upp och det var en minst sagt traumatisk resa som ägde rum under några dagar.

Nu, typ 12 år senare ringer han mig.

För att tacka !

Och jag lovar, det tog minst fem minuter innan poletten ramlade ner för först hade jag ingen aning om vem jag snackade med.

Ibland förstår jag mig inte på folk. Han snackade som om allt var som varit, att vi då hade en relation  som brakade men det tycktes han ha glömt bort helt. Det kändes som om han var ute för att återskapa något och jag hade fullt upp att försöka hitta på undanflykter om att nej, han kan inte bo hos mig då han är i stan, och nej, det är nog inte så smart att pendla med mig mellan storstan och här, och nej, jag har nog inte så mycket tid för en fika då jag är i Sthlm (han flyttad dit för några år sedan).

Ja kära nån.......

Helgen i övrigt har innehållit champagendrinkar och italiensk mat, gråt, skratt och en hel del samtal och då är söndagen ännu ett oskrivet blad.

Och jag är jättetrött.....

8 kommentarer:

Anonym 31 januari 2010 kl. 17:43  

Ja du, jag skickade ett brev en gång till en kvinna som inte var intresserad av mig, men jag var så förjust i henne. Pinsamt. :-D

Italiensk mat? Pasta då alltså, eller pizza. Chiabatta. Kanske Grekiskt det. Panini. Äter aldrig pasta jag, för mycket kolhydrater. Fast det är klart, jag äter ju kex, mycket kolhydrater i det. :-D Många bäckar små bli till en stor å.

Sov gott.

/anten

Cayenne 31 januari 2010 kl. 18:01  

Om man inte vågar så vinner man heller ingenting. Det krävs ju egentligen bara lite mod. Trist att det inte var ömsesidigt.

Italiensk mat är så mycket mer än pizza och pasta vet du...jag åt dock pasta med kyckling i en sagolik sås eftersom jag inte äter kött..

Quila o Ronja 31 januari 2010 kl. 22:54  

Hej Cayenne
Det var mig en något märklig händelse. Ringa o tacka....efter 12 år? Vad hade han gjort under dom åren...samlat mod att ringa. Trodde han att du gått och väntat? I 12 å....Oj, vad jag tjatar om det då, hihi

Kram
Susanne

Anonym 31 januari 2010 kl. 23:58  

Ja, det var en variant på att ta kontakt igen. Vi var i Småland - tur det kanske för det var -24 C igår natt där, så om vi bara hade haft våra element på så kanske det inte klarat sig.
Mvh LW

Cayenne 1 februari 2010 kl. 10:05  

Susanne, ja jag håller med till 100%. Mycket underligt...

Cayenne 1 februari 2010 kl. 10:07  

LW, sicken tur...ibland är man verkligen på rätt plats. Här hemma håller sig graderna på 26.7 minus idag men nu har det börjat snöa vilket innebär att det kanske sjunker något.
Stormbyar längst kusten gör att jag även ställer in min Umeå resa i morgon då vindläget vid höga kusten är 7-10 sekunde meter......usch.

Anne-Sofie 2 februari 2010 kl. 14:28  

Hihi...jag var med om en liknande grej för rätt länge sedan...en kille som ringde mig efter en herrans massa år...

Cayenne 2 februari 2010 kl. 21:43  

Anne-Sofie, den här typen har blivit en riktigt stalker nu och har ringt typ 20 ggr....tycker att det är lite scary. Snart står han säkert här utanför min dörr..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP