Förändrad arbetssituation

>> måndag 1 februari 2010

Äntligen händer något positivt med mitt jobb.
Om precis en månad så tar min restid slut. Dvs, jag behöver inte köra land och rike runt och jobba sena pass utan om precis en månad så börjar ren kontorstid under några månader och det innebär för mig att åka till Sthlm ett par dagar i veckan/varannan vecka och då med tåg. Bilen får stå. Och all annan tid blir med hemmakontor vilket är superduper bra.

Senare, under försommaren så kommer jag att i fortsättning bli vad vi kallar homebased då jag börjar på ett nytt konsultuppdrag och mitt kontor kommer att vara i mitt hem och resorna som då tar vid igen kommer att utgå från min bostad vilket även det är ett lyft då det helt plötsligt blir legalt att boka på sig resor hemifrån och inte som nu, först ta mig till Sthlm och för det mesta utgå därifrån. Och i och med att resorna utgår hemifrån så kan jag styra upp dessa till normal arbetstid med. Typ, flyg upp mot norr vid sju och hemma igen runt fem, halv sex.

Arbetsuppgifterna de närmaste måanderna kommer även att förändras och jag kommer uteslutande att jobba med ren projektledning och det krävs en hel del tanke och logistik med en herrans massa dokument men jag är i alla fall på samma plats hela tiden och huvudet kommer förmodligen att klara det betydligt bättre än nu då man känner sig oerhört splittrad.

Så det känns faktiskt inte så dumt idag.....känner mig ganska nöjd.

4 kommentarer:

Kojiki 1 februari 2010 kl. 21:09  

Hej Cayenne

Det är väl kul när det händer positiva saker mitt i smällkalla vintern..Hoppas du kommer ner i varv och att det blir lite mera hälsosamt för huvud och själ...Lycka till faktiskt....

xxx

Cayenne 1 februari 2010 kl. 21:14  

Tack Kojiki, det känns som ett bra andra alternativ just nu. Ser fram emot att jobba lite mer på killarna på kontoret där ens ideér för större spelrum...

Anne-Sofie 2 februari 2010 kl. 14:26  

Låter underbart jööö..grattis till det!

Cayenne 2 februari 2010 kl. 20:13  

Tack Anne-Sofie, tror jag behöver ett break från allt annat en period.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP