Befriande skratt

>> måndag 1 februari 2010

Jag har skrattat väldigt mycket ikväll.
Och jag önskar jag kunde berätta hela händelseförloppet men det kan jag tyvärr inte av skilda orsaker men om jag kunde så skulle ni förstå hur skoj allt har varit.

Det är befriande med skratt, och särskilt då man får sånt där skrattfnatt som gör att man näst intill får ont i magen och man knappt får luft.

B kan verkligen konsten att få mig ur spår med sina tokigheter, och ikväll har det varit en sån kväll.

Skratt ger verkligen energi och jag önskar att man kunde ha ett riktigt skrattanfall varje dag som sopar undan alla tråkigheter och ledsamma stunder och istället gör att man kan smitta av sig till andra med en portion glädje. Som löser upp alla knutar av ångest och istället fyller på med lätta leenden.

8 kommentarer:

Quila o Ronja 1 februari 2010 kl. 22:57  

Ett skratt förlänger livet....Det tror jag stenhårt på. Visst är det härligt och befriande att få sig ett riktigt "gapskratt" Hahahaha....

Kram
Susanne

Cayenne 2 februari 2010 kl. 08:39  

Susanne, jag tror att skratt släpper lös mycket i kroppen och jag tror man behöver det för det är så mycket som snurrar i våra huvuden nu för tiden och på något vis så behöver man lösa upp det som ligger och gror.....

Anne-Sofie 2 februari 2010 kl. 14:29  

Det är som med katter! De skall fås att spinna minst två gånger/dag:-)

Anonym 2 februari 2010 kl. 18:18  

Hej Cayenne

Berätta nu historien så får jag mig kanske ett gott skratt extra..Här skrattas det mycket..när man har en pajas i familjen..du vet vem jag menar....

Fortsätt skatta du så kanske du genomlider den här hemska vintern. Här är fullständig kaos snön vräker ner.....en emigration kanske vore på sin plats..tanken finns där..

xxx
Kojiki

Cayenne 2 februari 2010 kl. 20:08  

Anne-Sofie, ja mina spinner säkert 20 ggr om dagen...de mår gott hos sin matte mao.

Cayenne 2 februari 2010 kl. 20:11  

Kojiki, jo jag önskar jag kunde berätta men det är liksom lite censur på det hela och jag skriver ju väldigt sällan något vulgärt i min blogg numera.

Jag kan tänka mig att det skrattas mycket hos dig för jag vet ju vem du menar. Men det är skönt, man behöver glada människor omkring sig.

Snön har konstigt nog slutat fall här men det kom en liten skvätt idag. Såg dock på kartan att ni är ganska hårt drabbad. Det här har verkligen varit en vinter sent att glömma.

nono 4 februari 2010 kl. 02:00  

Åh, det är helt underbart när man får skratta så där som du beskriver i ditt inlägg.
Man skrattar så man kiknar och det går kanppast att sluta.

En kanonbra medicin som gör själen gott och t.o.m. hyn blir rosigare.
Kram

Cayenne 4 februari 2010 kl. 20:16  

Ninacian, ja skratt kan verkligen göra underverk.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP