Nästäppa och kyla

>> onsdag 6 januari 2010

Sedan två dagar tillbaka är jag brakförkyld.
Förmodligen smittad av systerdottern under nyåret som hade varit sjuk mest hela julhelgen och hade ännu feber då hon kom till mig söndagen innan nyår.

Först insjuknade syrrans man med halsont, täppt näsa och feber, sen syrran ett par dagar senare och nu jag. Och jag är extremt sällan förkyld, sällan halsont och aldrig i behov av nässpray.

Men i två nätter har det gått åt massor med pappersnäsdukar och enorma mängder nässpray.
Och jag avskyr spray som jag tycker gör ont i näsan till slut. Har därför aldrig riktigt förstått mig på dom som använder spray som om det vore godis, en del jag känner är helt beroend av spray vid minsta lilla förkylnings symtom och har flaskor överallt. Själv kom jag inte ens ihåg då jag använde det sist, förmodligen då M och jag fick öroninflammation samtdigt då hon var ett år och det var valåret 1996 och jag grät av smärta då jag la i min röstsedel. Har inga andra minnen av att jag använt det faktiskt.

Att jag hade det hemma nu var enbart för att jag införskaffade det då jag fick toklock i öronen efter en lång inflygning och som satt i flera dagar med total dövhet. Någon sa då, kör på med nässpray. Kom aldrig till användning då jag kom på ett eget trick med att svälja något och hålla för näsan och blåsa ut samtidigt. Lovar att det krasade på ganska bra av det.

Känns som en dag i sängen idag.....ganska seg, lite febrig och med ett huvud som känns inpackat i bomull. Men, har ju hela säsong tre av Californication på hårddisken så jag kan ju roa mig med den några avsnitt. Och ute visar graderna på 24,7 minus så varför ska man ens gå upp ur sängvärmen?

2 kommentarer:

Mia bara jag 6 januari 2010 kl. 20:15  

Cayenne;
Så sant som det var sagt:P
Vill du får du gärna lägga en liten länk på din blogg med:)

Inte alls kul att vara sjuk.. stackars dig krya kram

Anonym 6 januari 2010 kl. 21:01  

Ok Mia, jag lägger en länk direkt. Har dock skrivit om det i andra forum och även stött på vårat eget djurhem där jag själv är lite passiv just nu pga för mycket eget jobb...men det blir uppmärksammat kan jag säga,

/Cayenne/

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP