Om man är "hjälpsam" får man skylla sig själv

>> tisdag 5 januari 2010

Ja, så blir det, då kan man få lite förändrat utseende.
Har haft julstädning här idag, dvs bort med allt vad jul heter. Jag blir alltid sån då nyåret varit och jag kan nästintill få krupp om jag ser julprylar omkring mig.

Så, allt är numera bortplockat och undanstoppat tills nästa år och mitt julträd som jag haft i taket de senaste tre åren fick stryka på foten och ligger nu i pyttebitar i soprummet.

Men, innan, då ville Tuva och Larsson vara med på hörn och "hjälpa till", vilket jag helst såg att dom inte gjorde eftersom det lätt händer att allt blir ett kaos då.

Så, med lite hjälp av svandun förvandlades dom båda lite snabbt till ett stiligt fusklejon , men Tuva betedde sig nog mer som en diva med en snygg boa runt halsen. Högst upp på trappstegen hade hon precis innan fotot togs hjälpt till och plockat ner allt dun hon kunde få tag i....dvs, min "snö".



4 kommentarer:

Quila o Ronja 5 januari 2010 kl. 21:34  

Söta små divor ;-)
Jag är precis likadan. Efter nyåret åker allt ut. Tycker det är mysigt att ta fram allt, men lika skönt när det ska bort.
Utom den här julen då, när ingenting kom fram alls.

/Susanne

Cayenne 5 januari 2010 kl. 21:43  

Susanne, nej du var väl på resande fot om jag inte missminner mig. Skönt det med...

Anonym 6 januari 2010 kl. 01:28  

Vilken fin bild av lejonkatten..vilka ögon..bra foto....

xxx
Kojiki

Cayenne 6 januari 2010 kl. 07:08  

Kojiki, han ser mest förvånad ut tycker jag, min Pip Larsson.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP