Värt att uppmärksammas

>> onsdag 6 januari 2010

Eftersom jag själv vet hur slitsamt, glädjande, sorgligt och otroligt givande det är att driva ett eget djurhem (även om jag själv är passiv just nu pga för mycket eget arbete med bla mina resor) så känner jag otroligt mycket just nu för alla runt Katthemmet Kompis som brann ner till grunden på nyårsdagen. Många djur brann inne och många försvann ut i skogen. Dock överlevde många och en hel del har de lyckats fånga in men de står helt utan allt som behövs för att driva det vidare, bla med en uppbyggnad.

Så känner ni någon i närheten eller om ni själva kan bidra med något, storts som smått, en slant såväl som saker så får ni gärna höra av er till dom för de tar tacksamt emot allt.

Klicka in er på deras hemsida här........Katthemmett Kompis

4 kommentarer:

Anonym 7 januari 2010 kl. 08:04  

Hej Cayenne

Det är många idag som far illa av olika anledningar..vi har ca 18.000 uteliggare i vårt avlånga land..många, många unga människor som ligger ute i kylan och sociala mydigheter har inte tagit sitt ansvar, de kan inget göra..fy man blir så ledsen när man ser sådant elände i vår tid 2010. Detta skrivs det inte så mycket om. Vi ska värna om alla.... djur, natur och människor.

Hoppas din förkylning är bättre..inget kul alls...

xxx
Kojiki

Cayenne 7 januari 2010 kl. 09:31  

Absolut Kojiki, vi ska verkligen värna om alla men tyvärr känns det som om läget inte blir bättre. Här hemma i stan tror jag dock att vi har en situation under kontroll då det gäller hemlösa. Det finns en hel del stöd för dom och ingen ska behöva ligga ute och frysa. Däremot är det ju värre i storstadsregioner där situationen är ohållbar.

Att det ser ut såhär nu då vi gått in på 2010 är ynkligt....

Min förkylning är värre...det onda i halsen håller att på ta över så nu är det enbart thé och honung som gäller tillsammans med näsdropapr och rinexin. Jobbar dock idag....

Ha det gott...

Kojiki 7 januari 2010 kl. 09:50  

Hej Cayenne
Förkylningar är jobbigt verkar som de har varit extra svåra..nässpray....hm.... bra det finns.... lättar när det är som jobbigast....det finns koksaltlösning som finns att köpa i sprayform på apoteket..jag brukar använda den sorten ..vet inte om det är funktionellt alltid.....men det är inte skadligt iallafall..

Jobbar du hemifrån eller....du får dricka varmt..har jag ont i halsen äter jag glass..tycker det lindrar bäst..om det är bra.... vet jag inte.....

Hemlösa har det mycket svårt i storstäder och man blir riktigt ledsen när man ser dessa mycket unga människor som är ganska många...ligga ute i denna kyla...fruktansvärt!

Tror det är bättre i mindre städer både för djur och människor trots allt......

xxx

Cayenne 7 januari 2010 kl. 12:50  

Kojiki, eftersom jag jobbar ideéllt med hemlösa djur har jag hyfsad bra koll på läget i Sverige och jag vet ju att storstadsmiljön har det värst men bla i Malmö så jobbar man ju med fånga in hemlösa djur, kastrera, vaccinera och sedan sätta ut dom tillbaka vilket jag kan tycka är omänskligt. Inga katter i vår fauna klarar sig bra en vintermiljö som vi har och ingen borde behöva gå ute....så vi här uppe i norr stöder inte deras idéer. Alla ska ha en varm torr plats, såväl människa som tamdjur.

Jag blir oerhörd beklämd då jag är i Sthlm och ser alla uteliggare. Det är så öppet och det skär i hjärtat då man tänker på kylan som är nu och vad bra man själv har det.

Ja, jag jobbar hemifrån, ingen mening att åka till Sthlm för två dagar. Kurerar även med glass men hade bara Ben o Jerrys chokladglass som M köpte då hon var hemma och även om jag gillar choklad så gillar jag inte chokladglass...

Känns lite för burr burr för det idag då jag redan fryser...

Ha det gott.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP