Små stick

>> fredag 22 januari 2010


Har precis kommit hem efter ett besök hos sjukgymnasten. Besväras ju ganska mycket av huvudvärk efter olyckan och det är ganska jobbigt att aldrig få sova en natt utan att huvudet pulserar och man måste upp och svälja lite piller.

Idag körde vi även akupunktur, 18 nålar bakom örat, över hela nacken och ner mot höger skuldra.

Skönt......

Och trots att man blir lite dizzy sen, får lite knepig syn och tillfälligt får en tilltagande huvudvärk pga ökat flöde så är det otroligt skönt sen. Vet helt ärligt inte då jag hade så pass lite huvudvärk som jag har just nu.

Dagen i övrigt har varit hyfsat stillsam. Arbete hemma med en del rapporter och telefonsamtal till någta läkare, diverse utskick och avstämningar. Hann till och med baka matbröd på lunchen. Gjorde en deg vid elva och sen fick den jäsa på sig en timme och därefter blev det snabbt utbak och allt var klart till klockan ett...

Så nu blir det god frukostfika i morgon bitti med typ tunna tekakor med basilika och soltorkade tomater och lite nötter i....

14 kommentarer:

Agath 22 januari 2010 kl. 19:57  

Hej Cayenne!
Ja den verkar till vara bra så här långt,
det är jobbigt när handlederna strejkar.
Det var så många funktioner på den.
Ha en skön kväll.
Kramar.

PS:Akupunktur ja,jag var rätt rädd för detta innan så de skulle göra ett prov på mej så
några bakom örat uppe på skulten och vid ögonbrynen
sen var det några i tummartna också tror jag.Men jag mådde inte sämre av det,men en sak var konstigt och jag kunde inte sätta fingret på det förrän efter 4 timmar mitrt tinitus hade försvunnit och var borta så många timmar
av arkupunkturen,Fint va?DS:

Cayenne 22 januari 2010 kl. 20:03  

Ja jättebra....tinnitus är ju otrevligt att ha. Och akupunktur är inget att vara rädd för, käns ju knappt, bara lite då de snurrar på nålarna men det betyder ju enbar att man svara på behandlingen.

ha en fin kväll

Agath 22 januari 2010 kl. 23:33  

Cayenne!
Akupunktur har jag fåt både utan och med ström
vilket gör du,för de snurrar även på dem som man ström på.
Jag fick min akupunktur på kappmuskeln 10 behandlingar fick jag.
Kram.

Anonym 23 januari 2010 kl. 12:20  

Hej Agath, jag får den klassiska utan ström.
Har dock aldrig prövat den med ström. Tror lite mer på "hantverket", känslan av att någon styr dom själv med effekt. Vad har du tycks varit bäst?

/Cayenne/

Anonym 23 januari 2010 kl. 14:35  

Jag har alltid undrat det där med akupunktur...Hur det egentligen... fungerar det som en läkande effekt eller är det så att det bara hjälper för stunden och lite psykologisk effekt eller som placebo-effekt att man tror så mycket att det hjälper helt enkelt...är det så eller är det bara som jag tror..hur som helst är det ju bra om det hjälper iallafall...

Ständig huvudvärk är ju inget roligt alls...och efter en bilolycka kan det nog vara väldigt jobbigt och man måste ju vara koncentrerad på sitt jobb.....

Själv har jag ofta ögonmigrän det är jobbigt nog men huvudvärken är inte så svår bara lätt molande..det är värre med ögonen jag blir helt handikappad..sista tiden har jag haft det väldigt ofta ett par gånger i veckan...fy för den lede...

Alla dras vi med våra krämpor av olika svårhetsgrad....men får ta vara på allt positivt..

Trevlig helg...
Kojiki
xxx

Agath 23 januari 2010 kl. 14:55  

Hej Cayenne!
Eftersom jag hade så ont i kappmuskeln så
fick jag prova att få ström,nu var det inte
alla nålarna som det var ström i,men jag upplevde det väldigt positivt det gick
liksom på djupet om du förstår hur jag menar.
Jag önskar dej en trevlig Lördag.
Kramar.

Agath 23 januari 2010 kl. 15:00  

Hej Kojiki!
Jag svarar dej här,så som jag upplevt
akupunktur så kommer värken tillbaka
när man har slutat med behandlingen så
upplevde jag det,så det håller inte akktid.
Kappmuskeln har varit ett av mina besvärliga områden.
Men jag undrar om du inte kan få hjälp med din ögonmigrän,du läste kanske vad som hände mitt tinitus att bli av med dem några timmar är
ju en välsignelse inte sant?
Jag önskar dej en trevlig Lördag.
xxx

Cayenne 23 januari 2010 kl. 15:11  

Kojiki, jag har ju fått akupunktur vid flera tillfällen pga att jag även har en gammal nackskada vid ett fall som 20 åring (en kota som skjuter lite då o då)och jag har alltid upplevt det som förbättrande. Just nu får jag det pga en konstaterad ledbands skada i nacken och jag svarar väldigt bra på det.

Jag har dåligt blodflöde pga och skadan kan jämföras med en whipflash och då blir ledbanden väldigt påverkade men akupunkturen gör att man får ett ökad blodflöde vilket även gör att min huvudvärk förbättras. Det är alltid bättre i upprätt tillstånd, då jag får och står men alltid sämre då jag sitter, ex i bilen.

Men allt blir bättre med tiden, så även detta...

Tycker som Agath, att du borde testa för din ögonmigrän som kan vara nog så jobbig och du behöver ju verkligen dina ögon som verktyg i ditt arbete så kolla upp en bra akupunktör och gå dit för ett besök...

Cayenne 23 januari 2010 kl. 15:13  

Agath, då var det lite som TNS mao...lite ström på djupet som stimulerar flödet? Det brukar ju funka väldigt bra på muskler som kommit i olag.

Hoppas du känner dig bättre nu...

Agath 23 januari 2010 kl. 19:49  

Cayenne!
Nja inte alls TNS har jag också försökt mej på
men upplevde akupunkturen vara bättre.
Numera får jag ingen behandling alls,och somn du själv beskrev så när så har det ju med blodflödet att göra att det blir spänt,min nacke,axlar och armar har jag haft problem med sen 1992 då jag fick min arbetsskada.
Nej jag känner mej inte bättre,men jag hoppas
att det snart ska lägga sig.Tack snälla du.
Kramar.

Irrhönan 23 januari 2010 kl. 22:03  

Hu, här har jag missat nånting. Vad är det för olycka du har varit involverad i?
Hoppas det hjälper med akupunktur - själv är jag en hare när det gäller nålar, men min syster har fått fantastisk hjälp av akupunktur.

Kram!

Cayenne 23 januari 2010 kl. 22:10  

Irrhönan, var med i en bilolycka på motorvägen i början av nov, möte i fel fil, dvs en bil var på fel sida motorvägen och det blev lite tumult kan man säga...

Jag ska ge akupunkturen några ggr till så får jag se vad som händer men jag tror på det så det kan nog bli något bra av det...

Kram tillbaka

Anne-Sofie 25 januari 2010 kl. 10:53  

Men så tråkigt!! Trodde att du klarat dig helt utan skador efter olyckan. Men vissa saker kommer ju först efter ett tag. Hoppas innerligt att du får en form av hjälp som gör att du kan fungera.
Kram.

Cayenne 25 januari 2010 kl. 20:13  

Anne-Sofie, ja jag trodde också att allt var frid o fröjd den första veckan förutom att jag avr mörbultad etc....men sen kom huvudvärken och nu finns den liksom där varje dag så jag kommer inte riktigt ihåg hur det var att inte känna såhär.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP