Dagens önskelista

>> torsdag 11 februari 2010

Idag önskar jag mig detta (och alla andra dagar med föresten).

Jag saknar ett badkar, särskilt då nacken värker och huvudet pulserar. Då vill jag ha ett varmt bad där jag kan få ligga o gona mig. Men nu har jag alltså inget och en pytte toalett där det ändå inte skulle få plats trots att lägenheten är som ett hav...

Men det här är väl smart, ett mjukt badkar, som en liten pool med avtappnings slang, kan till och med ligga ute i hallen och bada för där får det plats. Sen tappar man ur vattnet och rullar ihop det tills nästa tillfälle. Fast jag undrar hur det går att ligga i det..??

Och tänk om det går sönder och typ 200 liter vatten rinner ut på trägolven?
Tror inte min husägare skulle bli så glad då.


11 kommentarer:

Peter 11 februari 2010 kl. 18:23  

Visste inte ens att det fanns såna. Men ser det inte lite väl litet ut? Jag saknar också badkar. Har gjort det sedan jag flyttade hit 2005.

Tigris Predikantan 11 februari 2010 kl. 19:27  

Eh, .... har du tänkt behålla det (=han) som finns där också? Det blir trångt det, tror jag :-)

Cayenne 11 februari 2010 kl. 19:41  

Peter, nej jag visste inte heller att det fanns....nja, litet vet jag inte, det är ju ganska djupt men kanske inte så stort i diameter.

Cayenne 11 februari 2010 kl. 19:43  

Tigris, nej innehåller går bort. Tror inte jag vill ha honom med :)Ska jag skicka hem honom till dig om han ändå följer med på köpet?

Agath 11 februari 2010 kl. 22:28  

Hej Cayenne!
Det är nog bra badkar så du kan nog ha den i hallen,säg till så kommer jag också,för här
är en till som behöver få lite avslappning i
ett badkar för vi har bara en dusch här...
Ha det gott.
Kramar.

Anonym 12 februari 2010 kl. 10:58  

Tror du man får så mycket avslappning i den lilla uppblåsbara saken....ett varmt bad ja!

Bra idé faktiskt om man vill ha besväret att tömma det eller fylla på med vatten..det blir en lång slang som det absolut inte får gå hål på....sitta i hallen och bada nära ytterdörren....

Ha en trevlig helg..nu börjar äventyret framför TV..så det blir trötta röda ögon....men det är det värt..har sett fram emot det så länge.....

xxxx
Kojiki

Cayenne 12 februari 2010 kl. 17:58  

Agath, jag ropar på dig så snart jag har tagit första doppet..

Cayenne 12 februari 2010 kl. 17:59  

Kojiki, nja, kanske inte så mycket avslappning...men man får en varm och mjuk kropp med lie mjukare leder.....men jag tror inte att man skulle ligga så länge i den..

Ha det gott framför tv,n nu...och välkommen tillbaka sen.

Agath 12 februari 2010 kl. 19:33  

Hej Cayenne!
Gör du det om du visste vad jag saknar att ligga i ett varmt bad,ryggen känndes så bra för att inte säga axlarna

Har du sett det senaste inlägget om Ljummen rotfruktssallad?
Jag önskar dej en trevlig Fredag.
Kramar.

Agath 12 februari 2010 kl. 19:53  

Cayenne!
Ja det har de verkligen en dag i sommras hade jag nästan en 20 olika recept med mej hem.
Detta är ju bäddat sen för i sommar vid grillen
Och för de som inte äter kött så jag tänkte faktiskt på dej.
Jag önskar dej också en skön helg.
Kramar.

Cayenne 12 februari 2010 kl. 19:58  

Agath, ja det finns många recept som passar en icke köttätare som mig...och precis som du säger, de finns alltid ett recept för en grillning på sommaren.

Kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP