Katten är död

>> fredag 12 februari 2010

Det är katastrof...igen
Min privata dator la av igen igår och nu verkar den vara helt körd.
It killen från förra gången, dvs i slutet av jan, fick den i sina händer, knäppte på den, hummade lite som förra, tillfället, knäppte på lite knappar, kollade error meddelanden och tittade på mig med bekymrad min och sa :

"Man kan säga att nu är katten död...."

Jag vill inte att den ska vara "död, den ska vara levande och full av liv och tyst brummande. Den ska stå här på mitt vardagsrumsbord och innehålla alla mina bilder och alla dokument av värde och den ska fungera felfritt. Den är ju min bebis....

Sitter nu med jobbdator och jobbar och väntar på samtalet där han ska säga att den lever igen..... med full kraft. Jag är vekligen helt lost utan min egen dator.

4 kommentarer:

Anonym 12 februari 2010 kl. 14:53  

Tur att det var datorn. Jag trodde först att din katt dött, av rubriken.
:-)

Inget kul med krånglande datorer, men det är väl enklare att fixa, än en död katt.

Fjäderlös tvåfoting

suss 12 februari 2010 kl. 16:18  

Kommer ihåg när Makens dator "kraschade".Just den dator där alla bilder var inlagda.Hur vi sörjde innan det visade sig att det gick att fixa den...

Hoppas det går lika bra med din dator,att den får hälsan åter.

Cayenne 12 februari 2010 kl. 17:27  

Fjäderlös, håller med, en död katt kanske kan bli lite svår att återuppliva...

Cayenne 12 februari 2010 kl. 17:29  

Suss, ja man får panik....men nu var den i alla fall återupplivad till 25% vid fyra då killarna på it stället gick hem. På måndag får jag besked om hur mycket som har gått att rädda och sen ska de börja köra lite "verktyg" på den och se vad som behöver göras.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP