Ibland anfaller dom som hökar

>> torsdag 11 februari 2010

Jag snackar headhunters människor.

Det kan gå perioder utan att telefonen ringer eller ett enda mail dyker upp men då det står "okänd" i displayen på mobilen så vet man med säkerhet att det är en hunter person. Särskilt då det rings i min privata mobil då jag mig veterligen aldrig lämnat ut mitt jobb nr på något CV ute på nätet.

Till saken hör att jag tog bort mitt CV från nätet 2008 då jag skrev på för mitt nya företag men tydligen finns det arkiverat hos dom här bolagen ändå.

Nu idag ringde person nr 4 på kort tid. Från England för företag XX och som ville höra med mig vad min nuvarande position var och om jag, med rätt erbjudande, kunde tänka mig att byta arbetsgivare till företag XX....då man behövde (som det så flott heter) någon med mina kunskaper.

Jag vet inte hur många såna här människor jag har snackat med trots att jag har en anställning som jag faktiskt idag är nöjd med förutom mina restider, grymt med arbete, stress och frånvaro av ledig tid under perioder.

För er som inte vet. Jag är anställd på ett företag som ännu växer, vi är dock idag enbart 23 personer vilket jag tycker är ganska skönt. Företaget är beroende av att få in projekt av den typen som jag arbetar med eller få ut folk på konsult uppdrag till andra bolag och jag har nu sedan aug 2008 varit ute på ett sådant konsultuppdrag på ett ganska stort företag men det tar slut nu den sista och därför ska jag jobba med lite andra saker "inhouse", dvs inne på det företag där jag har min anställning vilket jag tycker känns oerhört skoj då jag kommer att få ett mer normal arbetstempo under en tid och samtidigt lite mer erfarenhet på ett område där jag är lite okunnig idag.

Men, då o då dyker då dessa headhunters upp, de som tagit del av ens CV och man kan alltid snacka med dom, höra vad som erbjuds etc.....för ibland är lockelsen stor, framför allt då det gäller pengar för min erfarenhet är att man nästan kan föreslå vad som helst i lön, inom en rimlig gräns, och de antar det.

Så nu har jag ännu ett förslag i min inbox efter ett telsamtal med en kille från England och det står en hel del om vad som är ens roll och ansvar.....

# Working independently and proactively to coordinate all necessary activities required to set up and monitor a study, completing accurate study status reports and maintaining study documentation



# Submission of protocol, consent documents for ethics/IRB approval and assist in preparing regulatory submissions as requested


# Participate in preparing and reviewing study documentation and feasibility studies for new proposals as required


# Managing sponsor generated queries efficiently and responsible for study cost effectiveness


# Dependent on level of experience you may assist in training and mentoring less experienced CRA’s and/or manage CRA’s working on international projects
 
Men det som denna gång fick mig att dra åt mig öronen direkt var denna mening,

You must be available to travel international and domestic at least 75% fly and drive and should possess a valid driving license........

trots att jag redan snackat med honom om att jag önskade mig en annan resebild om jag ens skulle kunna tänka mig en vidare diskussion. Så tack men nej tack.....resten fixar jag men inte mer tid i bil o på flyg, been there, done that liksom.....






2 kommentarer:

Anne-Sofie 11 februari 2010 kl. 15:00  

Härligt att vara eftertraktad
jööö...men jag förstår dig angående detta om resandet...huu..

Cayenne 11 februari 2010 kl. 16:41  

Anne-Sofie, även om det kan vara skoj att de ringer så blir man även lätt irriterad på dom. Har de väl skickat ut den sk job description så brukar bli gansak ihärdiga om fortsatta intervjuer etc och till slut slutar man svara i telefon o på mail....men man fårstår ju dom, för de får ju själva ersättning för varje intervju de kan ordna.

Men jag gillar mina kollegor på företag A, där jag har min anställning....klimatet är skönt och allt funkar bra med dom. Det är när jag är ute på konsultuppdrag som jag känner att energin tar slut och jag nära nog tar död på mig själv.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP