Hur många är vaken?

>> lördag 13 februari 2010

Stilla ro i soffan.
Nattens sömnbrist börjar göra sig påmind, 3 timmars sömn står man sig inte på en hel dag.
Men å andra sidan, jag är i gott sällskap...

Inte så många pigga individer omkring mig heller...

Soffans ryggkuddar är den perfekta kojsmojsar platsen för en trött katt på kvällen, sen gör det ju inte direkt ont att få vara så nära sin matte som det går.

I övrigt så är tanken att hålla mig vaken till lite OS i natt med början kl 22 och fram mot 02-03 tiden.

Önska mig lycka till !

Anar att John Blund kommer redan 22.05

10 kommentarer:

Agath 14 februari 2010 kl. 13:27  

Hej Cayenne!
Ja det är kanske för sent att önska dej lycka till,
Men jag önskar dej en trevlig Alla Hjärtans Dag.
Varma kramar.

Tigris Predikantan 14 februari 2010 kl. 14:23  

Hoppas du orkade hålla dig vaken!

Cayenne 14 februari 2010 kl. 16:12  

Agath, nja, dagen är väl inte slut än eller hur?
jag önskar även dig en trevlig hjärtans dag..

Kram tillbaka

Cayenne 14 februari 2010 kl. 16:13  

Tigris....nej, jag somnade innan halv elva tror jag. Vaknade till strax innan tolv och knäppte av tv,n...

Cayenne 14 februari 2010 kl. 17:38  

Anne-Sofie, ja det är ju mina älsklingar. De ligger alltid sådär ovanför mig i soffan med tassarna utsträckta. Det är lite rart att höra dem spinna av välmående då...

Quila o Ronja 14 februari 2010 kl. 21:11  

Vad avslappnande det är att se dom...man kan nästan höra hur dom spinner ;-)))

/Susanne

Cayenne 14 februari 2010 kl. 21:51  

Susanne, ja de är riktiga mysproppar och just nu tror jag de laddar med massor med sömn innan våren/sommaren/höstens äventyr tar vid...för de sover jämt såvida de inte kör jagis race mellan rummen.

Anne-Sofie 15 februari 2010 kl. 10:18  

Jodå, även våra katter gillar att vara särskilt där matte är, de har stenkoll på det.

Våra kissar är rena rama spinnfabriken, man behöver bara prata till dem för att de skall spinna, en av dem brukar ligga en stund i min säng om kvällen och nästan "buffa ut mig" ur dem:-) Mysigt.

Cayenne 16 februari 2010 kl. 22:14  

Anne-Sofie, mina ligger kors o tvärs i sängen och jag ligger ibland på den minsta biten. Oftast brukar jag faktiskt försöka sova ensam eftersom de även åker upp och ner under sängen med tassarna i resåren...tidiga mornar till mattes förtret....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP