"Katten" var visst inte död

>> fredag 19 februari 2010

Nej, för nu är den hemma hos mig igen.
Kom ni ihåg att jag skrev det? Att data killen sa då jag lämnade in min dator för andra gången i kraschat läge  "man kan säga att nu är katten död".

Men med lite omsorg och kärlek kommer man långt och under en vecka  har den blivit väl omhändertagen och blivit behandlad med varsamma händer. Den har blivit matad med nya program och uppdateringar och allt....hör ni ....allt gick att rädda.

Och nu ligger den i mitt knä och "spinner"

Så nu har jag övergivit min Mac, i alla fall för stunden. Har ju använt den under protest hela veckan men konstigt nog så har det funkat bra och jag har lärt mig massor om funktioner etc som jag inte kunde tidigare. Den får nog bli min sängdator nu.....den som får följa med in i sovrummet då batteri läget är 1000 ggr bättre än på min PC.

I magen ligger just nu svamprisotto och kyckling och jag är verkligen proppmätt. Om man i två dagar har umgåtts (läs jobbat intensivt) med en norrman och en canadensare så förstår ni hur mycket lunch det har blivit....nada mao, en smörgås eller lite sallad på hela dagen är liksom inte min grej, särskilt inte om arbetsdagen börjar 07 och slutar 20.00.

4 kommentarer:

Anonym 19 februari 2010 kl. 22:06  

Nu hade du en väldans tur..glöm nu inte kopiera dina filer som du är rädd om till en extra hårddisk om ifall att det skulle hända igen....man kan aldrig vara helt säker..datorer lever sig eget liv.....

Skönt är det när det fixar sig till det positiva..... man dubbelt glad.....

Nä nu ska jag forsätta se matchen.....
Kojiki

Cayenne 19 februari 2010 kl. 22:11  

Kojiki, killen som fixat den har bett mig komma in med min hård disk för då ska han kopiera över allt som någonsin funnit på min dator, exakt så som den ser ut nu för han har ju gjort en extern kopia på hela min dator som ligger på en av deras servrar..... shysst tyckte jag.

Plus att han har lagt in lite extra säkerhet och uppdaterat en massa program, helt gratis...så den känns pigg och som ny nu. Ska dock i fortsättningen kopiera över med jämna mellanrum.

Jag ligger i sängen o kollar matchen..
Tjing tjing

hampus60 19 februari 2010 kl. 23:39  

Hej, jag halkade in på Vardagssidan läste om nya jobbet och får verkligen önska Dig lycka till. Det var väl stökigt med resorna kan jag tänka. Själv har jag en grabb som veckopendlar till Zyrich och jag tycker inte om hans situation.

Cayenne 20 februari 2010 kl. 06:06  

Nej, det är nog aldrig skoj md barnen så långt bort Hampusosby, oavsett hur gamla dom än blir...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP