Uppstressat tempo

>> fredag 19 februari 2010

Den här veckan har det snurrat på och stundom har jag varit helt yr av allt som ska hinnas med.
Som de flesta av er vet så "byter" jag jobb från den 1 mars. Kommer att ha samma befattning men ska jobba inhouse på företaget och inte vara ute på konsultuppdrag under en period.

Det innebär att det som jag har ansvaret för nu ska avslutas eller överlämnas till andra och det hade väl varit ok om det nu enbart hade varit det men som grädden på moset så har en sak tillkommit i elfte timmen vilket innebär att jag den senaste tiden fått ta arbetstid och dagar som inte finns för att ro detta i land.

Och summan av kardemumman blir att kroppen hamnar i ett stresstillstånd och för min del innebär det att sömnen uteblir.

Jag somnar lätt men vaknar efter nån timme och vrider och vänder på mig, kliver upp, dricker nåt, gör nya försök att somna, vaknar, läser ett kapitell och funderar non stop på allt som jag inte får glömma att göra inklusive om jag kommit ihåg allt. Knäpper på tv,n, kollar på lite OS och försöker ännu en gång att tvinga mig att somna om.......ja, så håller det på mest hela tiden

Maran rider mig nattens alla timmar med andra ord.

Men om en vecka kan jag släppa detta förutom att jag kommer att få göra några timmar på konsultbasis då "saken som dök upp" inte kan ros i land förrän i slutet av mars och jag måste finnas tillgänglig för en del back up och support.

Superskönt....

Och jag ser verkligen fram emot ett lugnare tempo och lite andra uppdrag.

6 kommentarer:

suss 19 februari 2010 kl. 12:35  

Oj,du har det tufft just nu hör jag. Hoppas allt blir så mycket bättre och lugnare från Mars.

Anonym 19 februari 2010 kl. 13:57  

Ja du snart blir det lugnare vatten..det är väl något att se framemot..förstår att det är jobbigt just nu men tiden går fort - Stay cool! - Och du idag är det fredag! För mig kvittar det ha ha!!!!!

Ha en trevlig helg!

xxx
Kojiki

Cayenne 19 februari 2010 kl. 14:31  

Suss, ja det är mycket nu kan man säga. Ska dock försöka stänga av jobbdatorn klockan tre idag.....får se hur det funkar..!

Cayenne 19 februari 2010 kl. 14:52  

Kojiki, ha ha....men snart är även du tillbaka i verkligheten...bara en vecka kvar nu, sådeså !

När du börjar jobba så ska jag glida omkring ett par veckor med grabbarna på kontoret och smida planer inför resten av månaden, och inte köra en enda mil !

Önskar dig en fin fin helg....som även blir en vaken OS helg för mig...

Hälsa la boyfriend

Anonym 19 februari 2010 kl. 16:20  

Lade till lite fredagsmusik på din blogg du kan deleta om du vill tyckte det var lite roligt bara!
Det gäller att lösa upp knutarna!

Du ser man blir lite konstig när man frångår sina vanor,,ja ja en vecka har jag kvar jag ska njuta i fulla drag!

Kojiki

Cayenne 19 februari 2010 kl. 17:35  

Du är en fixare du.....tack, behåller den nog över helgen. Är ju ingen talare för musik på bloggen då jag ibland tycker att det stör helheten...men jag kanske vänjer mig över helgen och väljer att ha den kvar.

Ha det bäst nu...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP