Bara min

>> fredag 12 mars 2010

Så låg den då där i min hand, min alldeles egna iPhone 3G S, vit och fin och fylld med musik och andra finesser.

Vilken skapelse.....

Nästan lite förälskad.

Nu ska jag bara försöka lära mig den med för det är ju lite annorlunda att gå från en mobil med knappar till en med bara pek display, och finna vart allt ligger under varje ikon. Men jag fick en bra "lärare" med mig idag som kunde det mesta om apple o iPhone och han guidade mig igenom en hel del, och fixade in Spotify plus en massa andra nyttigheter.

Så nu har jag knepat och knåpat en lång stund med den och laddat över en hel del musik från Mac,en så spellistorna börjar ta form och jag känner mig ganska nöjd med mitt val. Hade ju kunnat ta en annan lur men på nåt vis så känns det här nu som mitt absolut bästa val på den här sidan året.

Tack snälla T på A för att du gav tummen upp!

Annars då, tja, M kvar i Thailand med supervärme och knallbrun kropp. Jag här hemma med takdropp och hopp om en vår. Kissekatt trött och Solsidan på fyran ikväll och i sovrummet väntar en renbäddad säng och en förhoppning om en lång sovmorgon. Och ni vet hur det blir, sover jag ensam är jag uppe med tuppen trots ledig lördag men får jag sällskap så väntar seglördag.

Jag röstar för en riktigt seg lördag.....

8 kommentarer:

Brownies 13 mars 2010 kl. 12:20  

Grattis till den nya telefonen, jag räknar dagar tills mitt abonemang går ut :)

Cayenne 13 mars 2010 kl. 12:48  

Tack Brownie, den är faktiskt helt underbar och jag kan inte sluta knappa på den, finns ju massor att upptäcka och designen och funktionerna är helt super...

Peter 13 mars 2010 kl. 20:03  

Grattis! Är också sugen på en sån (den svarta) men få snällt vänta tills min nuvarande bindningstid går ut i juli. Har du testat hur kameran är ännu?

Cayenne 13 mars 2010 kl. 20:11  

Peter, ja kameran är bra för att inte snacka om bildkvalitén vad gäller filmklipp eller program från svt play eller tv4 play....helt sannslöt bra kvalité. 3g s som är efterföljaren till den första som kom har ju även filmkamera som fungerar utmärkt. Grafiken i iPhone är outstanding allt annat enligt mig och då kikade jag runt en hel del innan jag "gav upp" för killarnas rekomendationer på kontoret..

Så när du väl slår till så kommer du inte att ångra dig...

Peter 21 april 2010 kl. 18:13  

Nu har jag också slagit till som du vet och jag kan nog inte bli nöjdare. Behövde inte vänta till sommaren :-)

En fråga: Använder du något fodral eller annat skydd till den? Finns ju en massa att välja på, men samtidigt gör ju dessa den mycket fulare. Den har ju otroligt snygg design, men med fodral? Nä. Svårt det där för man vill ju inte repa den heller.

En helt outstanding mobil iaf! Wow! :-)

Cayenne 21 april 2010 kl. 19:06  

Peter, nej, jag använder inget fodral för jag vill inte förstöra designen på den. Men, vet att killarna på kontoret har en skyddsfilm på glaset eftersom det lätt går sönder om man skulle råka tappa den i golvet. Finns att köpa på de flesta ställen men köp inte det billigaste. Kostar runt 200 kr och då brukar man få två för de ska tydligen bytas ut då o då.

Känslan med finger touchen blir något mindre, lite mer strävt liksom. Jag vill dock inte ha det, pyssla rom den med kärlek istället och är rädd om den!

Peter 21 april 2010 kl. 19:28  

Du är som jag då, vill inte heller förstöra designen. Tror också på att om man är rädd om den så klarar den sig. Min gamla Sony Ericsson hade faktiskt inte en enda repa efter drygt två år :-)

Cayenne 21 april 2010 kl. 20:28  

Nej, om man är försiktig så tror jag det går bra, använder dock en putsduk (du vet en sån man ahr till glasögon) hela tiden på skärmen, gillar inte fingertryck vet du.....

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP