Roliga projekt

>> torsdag 11 mars 2010

Jag känner mig supernöjd just nu med vad jag håller på med rent arbetsmässigt. Har fått ta tag i ganska annorlunda utmaningar som är hur skoj som helst, och ganska utmanande då jag sitter och jobbar mot ett anant land som absolut inte följer samma säkerhet eller har samma höga krav som västvärlden och man får hela tiden anpassa dokument och annat arbetsmaterial som ska funka i.......Singapore

Så idag på ett telmöte (Skype är en fantastiskt uppfinning) med teamet i just Singapore så tyckte de att jag skulle befinna mig på plats för att inplantera allt och hålla i vissa delar i en utbildning som den personalgrupp vi behöver kontraktera måste ha.......

Jaaaaaaa tack........

Ta ner mig på studs !

Jag har ju jobbat med det jag gör så väldigt länge nu så för mig är mycket ganska självklart i mitt eget land vad gäller vilka lagar och förordninagr man måste följa men man inser då man sitter med samma saker för ett annat land vilka otroligt stora förändringar man måste göra för att ro allt i land......bland annat då man ser att en del dokument kan skrivas under av patienten med signatur eller.....tumavtryck !

Och där man knappt är medveten om sin egen behandling för den sjukdom man har eller har kunskapen om hur vissa mediciner ska tas. Där livskvalité är ett ord som knappt näms då man väl fått sin diagnos.

Finns massor att göra och det är så otroligt skoj att jag får vara med att utforma det här projektet som ska leda till bättre behandlade pat (för behandling finns, det är bara det att patienterna glöms bort) och till att höja deras livskvalité så att de klarar av sitt dagliga liv.

Och även om jag får tillbringa många timmar på "kammarn" för att utforma alla de dokument som ska godkännas så gör jag det med glädje och får jag lite trist och tråkigt kan jag alltid Skypa lite.....säger det igen, vilken uppfinning. 

Helt plötsligt kommer världen nära, och denna veckan har jag både pratat med Thailand ( i jobbet), Singapore och med M som också befinner sig i Thailand och varje gång har det varit som om de sitter i rummet intill.....magiskt.  Tur att mina "grabbar" på jobbet är så tekniskt intresserade och tycker att vi ska använda oss av allt som finns att tillgå.

Har jag föresten sagt att det snart ligger en iPhone i min ficka.....tack vare "tekniknördarna".

Det är ju lite deras förtjänst att jag nu gillar min Mac dator med. Har ju upptäckt alla dess finesser och eftersom jag nu jobbar med den i jobbet varje dag så har jag lärt mig massor.

Jag tror jag gillar  knappar......


4 kommentarer:

Quila o Ronja 11 mars 2010 kl. 22:33  

Härligt att höra, att allt går bra, och att du mår bra :-)
Teknikens under...visst är det fantastiskt. Sååå mycket har hänt, så snabbt. Tur att man hänger med lite i alla fall ;-) Än så länge.

Ha det gött
Kram
Susanne

Brownies 11 mars 2010 kl. 23:12  

Coolt, tekniken är fantastisk idag :D

Cayenne 12 mars 2010 kl. 07:20  

Susanne, ja men snart är man säkert överkörd, jag som har datorn som arbetsredskap hänger inte på långa vägar med i alal utveckling...läser ju inte ens mailen i telefon.
Det kan vara bra att inte alltid bli nådd....

Kram kram...

Cayenne 12 mars 2010 kl. 07:21  

Eller hur Brownie, jag gillar det här, lite annorlunda och lite skrämmande på samma gång...

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP