Hur det går?

>> lördag 13 mars 2010

Ja, jag vet ju hur jag vill att det ska gå men förmodligen så kommer det inte alls att få den utgången utan jag kommer att sitta där med ett förvånat "men hur i he..vet kunde det bli sådär" uttryck.

Snackar alltså Melodifestivalfinal.

Jag tycker ju att Salem Al Fakir,s låt är helt klart bäst, den som sätter sig och den som man rycks med och blir glad av och han är dessutom otroligt musikalisk vilket borde få bli det som avgör i en sån här tävling....tycker jag alltså.

Och sen tycker jag ju att Darin (som är en sockersöt person som nu vuxit upp till man vilket klär honom) har en otroligt vacker ton i sin röst och jag är svag för det där lite dramatiska och vackra uttrycket han har då han sjunger. Sen att även han är väldigt musikaliskt och även gör sina egna tolkningar av andras hit på ett sagolikt sätt är bara plus i kanten. Vem kommer inte ihåg hans otroligt sköra och vackra tolkning av Jan Johansen,s "Se på mig" under en pausvila i Melodifestivalen för ett år sedan?? Det är talang det.

Tyvärr dock.....  så kommer det att röstas vilt på Anna B,s låt och även på Timotej,s vilket jag tycker enbart är beklagligt då Anna mest ser plågsam ut då hon sjunger och inte väcker nån större glädje och Timotejs låt låter som många andra, rent av plagierat och de har något klämkäckt över sig som får mig att vilja hänga över en viss sak inne på toaletten.

Kvällens behållning kommer med största sannorlikhet att bli Dolph (självklart)) och även Björn Gustavsson som tydligen ska dyka upp från "isloleringen" och göra nån sologrej.....skoj.

Tillägg 1: Snyggast ikväll måste helt givet vara Peter Jöbacks orkesterjacka, tillverkad av ingen mindre än hovdesignern  Per Engsheden. Grymt snygg och den killen vet att "klä upp" sig till fest. Hur gärna skulle man inte vilja ha en kvnnlig variant av den då?

Tillägg 2: vad var det jag sa....men all heder åt Salem som klarade sig med bravur, hade jurygrupperna fått bestämma hade han stått där som vinnare. Men säger som författaren Paulo Choello, Segraren står ensam.......Tror inte ett dugg på Anna,s låt för den är för platt och melodilös.

2 kommentarer:

Anonym 13 mars 2010 kl. 19:55  

Jag tycker Anna har den bästa låten..har tyckt så sen jag hörde den....resten tummen ner....

Tur att smaken är olika .....

Ha en trevlig melodifestivalkväll..själv ska jag inte se den.....

xxx)kojiki

Cayenne 13 mars 2010 kl. 20:08  

Kojiki, ja det är tur vi har olika smak...

Ha en bra kväll du med..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP