Matförgiftning

>> söndag 14 mars 2010

En gång var tredje år kanske jag får något som liknar matförgiftning.

Inatt hände det igen.

Har mått som en räv hela dagen och mest levt på Pepsi max och jag misstänker skarpt att det var de rökta räkorna jag köpte på Ica Maxi igår som är boven i det hela.

Fy farao för att behöva vända ut och in på sig själv, det tar verkligen knäcken på en helt.

Men nu börjar livet återvända och jag börjar bli hungrig.

Bilden är för övrigt ganska läcker men det är förädiska e-coli bakterier som simmar omkring där...yack! Men, det kan ju vara en tröst att veta att man ser ut som ett konstverk i tarmarna då man mår som sämst och har memorerar porslinet i toalettstolen i timmar.

8 kommentarer:

Anna-Karin 14 mars 2010 kl. 18:57  

Hej!

Jag hittade hit till din blogg via Bloggbanken. Jag har sett ditt namn dyka upp lite överallt i en del bloggar som jag själv läser till och från.

Det är många som har magsjuka nu, verkar det som. Lite varstans i Sverige. Jag hoppas att du kryar på dig snart.

Själv får jag sällan magsjuka, jag tror att jag tillhör den gruppen som man brukar säga är immun mot just det. Däremot så blir jag lätt förkyld.

Pest eller kolera... ungefär så...

Fast jämfört med pest eller kolera, så går det ju an med förkylning, tycker jag. :)

Det var kul att hitta hit till din blogg. Vackra bilder ser jag här, bland annat. Tack för titten!

Ha en bra kväll!

Anna-Karin

Cayenne 14 mars 2010 kl. 19:14  

Anna-Karin, du är så välkommen så. När man började blogga här trodde man att ingen skulle hitta igen en men det var ett lyckokast att lämna Passagen och sedan har vi ju Kojiki så fixar o trixar så vi ska trivas här...

Jag är sällan magsjuk jag med men detta var nog en ren matförgiftning för nu råder friden...några timamrs elände, sedan är det över.

Önskar dig en fin kväll...
(brukar ju kika in hos dig jag med då o då men är nog dålig på att lämna kommentarer, ska dock bättra mig)

Tigris Predikantan 14 mars 2010 kl. 19:27  

Ja, bakterier och annat kan se ut som konstverk
När jag gjorde coloskopi och tittade på mina tarmar var det en fantastiskt rosa och orange värld ... jag blev väldigt imponerad av mina tarmar!
Hoppas du mår bra nu!
:)

Cayenne 14 mars 2010 kl. 19:43  

Tigris, ja jag mår bra, lite matt och orkeslös efter en ganska sömnlös natt och jobbig dag men jag är ganska ok ändå.

Oftast är ju insidan på kroppen ganska vacker och färgrik, synd att vi får se den så sällan :)

ha en fin kväll...

Quila o Ronja 15 mars 2010 kl. 23:49  

Jag gillar när man kan vara positiv åt elände som magsjuka *ler* Att se på E-coli bakterier som något vackert. Och jag håller förstås med dig....lagom kul, men vackert ;-)

Kram
Susanne

Cayenne 16 mars 2010 kl. 08:47  

Ja Susanne, tur att de inte stannar så länge. Nåt dygn av elände sen är man som vanligt igen.

kram kram

Agath 17 mars 2010 kl. 15:42  

Hej Cayenne!
Matförgiftad har jag nog bara varit en gång,
av dålig winerkorv,men fy vad jag mådde dåligt.
Och när man ser de där bakterierna,jag tycker inte de är vackra när man minns hur dålig man var.
Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
Kramar.

Cayenne 17 mars 2010 kl. 16:48  

Agath, men.....de är ju rena rama konstverken. Men jag vet, närman är helt väck ava llt illamående då tycker man nog att de kan ta och packa sig iväg från ens kropp...

Kram kram

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP