Håller tummarna

>> onsdag 17 mars 2010

Det värsta som finns med att vara mamma är att ha sitt barn långt bort då det blir oroligheter i det land de befinner sig i.

Just nu känner jag mig näst intill sjuk av oro.
Läser på Svenska ambassadens hemsida och på UD,s hemsida, kvällspress och på nätet och överallt står det att man å det bestämda avråder resenärer från att befinna sig i Bangkok pg av oroligheterna där nu, överallt i hela stan är det utposterat beväpnade millitärer och man varnar för att det kan eskalera och övergå till våldshandlingar.

Min M måste dit från torsdag till fredag innan de flyger hem......

Önskar hon vore hemma nu.
Och att hon ringde sin bästis Mami och sa att allt gått bra.

6 kommentarer:

Anna-Karin 18 mars 2010 kl. 10:54  

Hej Cayenne,

Som mamma, så tänker jag på dig när jag läser om hur du har det.

Hoppas att du snart får kontakt med henne på något sätt. Det måste kännas jättenervöst just nu, tänker jag.

Kram
Anna-Karin

Anonym 18 mars 2010 kl. 17:55  

Hej Anna-Karin, ja vi hördes av tidigare idag mendå var de på vägmot Bangkok och de skulle höra av sig dåde var framme,men nu får jag ingen kontakt och det var fem timmar sedan.

Inte alls skoj nu....

Kram tillbaka

//Cayenne

Quila o Ronja 18 mars 2010 kl. 21:06  

Hej Cayenne
Ville bara säga att jag förstår din oro. Usch....känner med dig.
Hoppas du fått kontakt med dottern nu....

Kram till dig
Susanne

Anne-Sofie 18 mars 2010 kl. 21:14  

Oj så hemskt, förstår verkligen din oro!
Kram.

Anonym 18 mars 2010 kl. 22:21  

Tråkigt - när man väntar sig att det skall vara en skön avkoppling. Mvh LW

Cayenne 19 mars 2010 kl. 08:47  

Susanne, Anne-Sofie och LW.
har precis pratat med henne nu på morgonen och det känns som om det är lugnt. de var ute o shoppade och försökte hålla sig ifrån alla folksamlingar utanför regeringsbyggnader etc.

Så nu kan jag slappna av ett tag, i alla fall tills de sitter på planet i natt deras tid...dvs om ca 10 timmar. Och LW, M har haft fina avslappade veckor ute på öarna, hon har dykt och gjort det hon velat så det är bara Bangkok tiden som varit stökig.

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP