I min cylinder just nu

>> lördag 10 april 2010

Har ju flera cylindrar,  både höga och låga som jag fyller med blommor.

I den som står i hallen, direkt innanför dörren brukar jag för det mesta ha gerbera i olika färger men just till denna helg så prövade jag att lägga ner förutom den obligatoriska gerberan,  en annan av mina favoriter, ranukeln.....(fult namn på vacker blomma).

Trodde inte att de skulle flyta så bra då själva blomman är ganska tung men det gick alldeles utmärkt.

(allt är väldigt mycket rosa nu)

4 kommentarer:

Janne 10 april 2010 kl. 22:58  

Hej vännen!
Blev glad över ditt besök, själv är jag bitvis dålig i blogglandet. Skriver väl, men sedan hitta rätt ord och besök. Försöker skriva efter förmåga - mixar humor, leenden, tårar och djup ännu. Men sedan min mor gick bort för två år sedan har något fattats mig. Inte sorg eller jag förstår, hennes tid var ute. Men jag förändrades och jag vet inte vad - ibland saknar jag livet. Vad det är, vad det ska, bli - allt. Fast dagen efter är jag den lyssnande och förstående, positiva igen - ännu. Fast jag gråter gärna av mig en del, inte melankolu eller deppighet - i stort. En sorts sökande som fått svar, men utan att jag kan tyda dess språk.

Ska notera din länk, tappade en del när jag gjorde om, som skytt avslutar man aldrig projekt ;) Bara nya. Minns våra utbyten på passagen - då. Hoppas din dag och helg blir god! Kram, Hooden ;)

Cayenne 10 april 2010 kl. 23:09  

När min pappa gick bort, 56 år gammal var jag 25 och tyckte att världen försvann men det fortsatte och även om jag tänkte en hel del så bleknade även det med åren.

Det är först nu, de senare åren som jag tänkt mer på honom och på hur snabbt livet kan förändras och jag som ändå för det mesta är positiv kan fundera på om livet enbart är detta...

Så livet går upp och ner och jag tror det är viktigt att vi lär oss hantera alla svängningar men gråt och glädje.

Ibland är det inte meningen att vi ska förstå livet språk...en del måste få bi olöst.

kram till dig...

Cayenne 13 april 2010 kl. 17:37  

Ja verkligen Tigris, och som om det inte var nog köpte jag fantastiska rosa liljor på nära metern hög igår innan jag körde hem från Sthlm..

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP