Paus

>> onsdag 14 april 2010

Har under flera dagar suttit med totalt 76 dokument som ska översättas från svenska till engelska och sedan vidare till thai och maljiska , turligt nog inte jag, hade nog fått det lite jobbigt med alla krumelurer.

Hela tiden får jag tänka på att använda mig av ett skriftspråk som de ska kunna översätta vad gäller terminologin och vi i Sverige och övriga västvärlden slänger oss ofta med ord i vår dagliga skrift och vårt språk som ibland kan vara svårt att finna ett annat ord för.

Och jag tänker så det knakar och tar alla möjliga sökmotorer till hjälp med ibland kör man helt fast och får bygga om flera meningar, ibland hela stycken för att det ska bli vettigt.

Idag har jag dock satt upp ett mål, har totalt 23 kvar att göra och i snitt, beroende på hur mycket text och flödesscheman den är på varje sida så hinner man ca 6-8 dokument per dag (varje dokument innehåller typ 1-4 sidor) och eftersom jag sparat de värsta till sist (knasigt) så måste jag hinna med minst 8 idag för att hinna med deadlinen som är på fredag då de ska finnas till hands i Singapore inför ett möte.

Har idag hunnit göra 4  fram tills nu så jag är bra ute vad gäller tid.... men huvudet måste få vila en timme nu och göra annat istället....

Jo, mitt jobb är roligt men detta gör mig lätt snurrig nu.

Bagaimana hal itu akan kelihatan seperti di teks jika saya tulis di Malaysia, percaya membawaku lima jenis tahun .....

2 kommentarer:

Quila o Ronja 14 april 2010 kl. 23:44  

Hej Cayenne
Du gör mig nyfiken??? Vad står det???
Massor av jobb, som låter kul :-)

Susanne

Cayenne 15 april 2010 kl. 08:34  

Jag tror jag skrev "om jag skulle ha skrivit ner detta på malajiska så hade det tagit mig fem veckor" eller nåt sånt....typ

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP