Tack skatteverket

>> fredag 9 april 2010

För första gången på många år får jag tillbaka på skatten vid första besked.
Brukar alltid få kvarskatt men ändå vända det med lite avdrag så det blir plus i slutändan, bortsett från fjolåret för den summan var inte skoj....och gick inte att göra så mycket åt.

Så idag bugar jag o tackar för att allt gått smidigt under år 2009 och att mitt konto fylls på med en ganska rejäl slant under sommaren. Det är ganska bra att be dom dra lite mer skatt på lönen för det glädjer lite senare.

Ute regnar det idag, spöregn, riktigt rusk trött väder men det tar bra på snön.  I stan där jag bor finns ju ingen snö kvar men man behöver bara åka ett kvarter utanför så finns den där, numera i en ganska knepig färg som inte har något namn. Men nu ska den bort för jag vill börja se tussilago och blåsippor i backarna mot Norra stadsberget.

Fredag innebär mysfredag och den här fredagen kommer att bli lite speciell för min del...men ...det är tyvärr sekretess på det så ni får använda fantasin.

Bilden får symbolisera både väntade pengar och regnet idag...

5 kommentarer:

Tigris Predikantan 9 april 2010 kl. 12:41  

Visst är det konstigt när man får tillbaks? det känns som en present *ler*
:)

Cayenne 9 april 2010 kl. 13:38  

Jag Tigris, fast det är våra pengar som vi bara "lånat" ut till skatteverket. Lustigt men jag fortsätter nog se det som en present, roligare så..

Ninasol 10 april 2010 kl. 01:51  

Hoho ... jag får 370 riksdaler tillbaka ... vad ska jag gör med dem? Nåt förlag?!
Hoho ...

Kram förstås. Ninacian

Ninasol 10 april 2010 kl. 01:54  

*föslag*
... menar jag ju ...

Cayenne 10 april 2010 kl. 06:47  

Ja du Ninacian, får nig fundera på det lite så du använder dem väl :) Du får ju inte slösa bort dom menar jag !

Skicka en kommentar

Tack för besöket

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP